lørdag den 11. januar 2014

30x30 billede til PL

Jeg begyndte at lave PL for 2013 i september - så havde temmelig mange sider jeg skulle indhente. På et tidspunkt gik det galt for mig og jeg glemt en "bagside" af en PL lomme - det synes jeg ikke var så smart. Men fik så den idé at få lavet et 30x30 billede og skære ud så det passede i lommen.
Jeg undersøgte priser for at få fremkaldt et sådan billede - og det var ikke fordi det var så dyrt - men det ville koste mere at får sendt billedet til en i forhold til at fremkalde det.
Så det gik lidt i glemmebogen igen - indtil de begyndte at dukke op på både Facebook og Pinterest.

I dag fik jeg pludselig en idé til hvordan det måske kunne løses - så jeg gik i gang:

    
  • Jeg skar et 4"x6" billede ned til 4"x4" 
  • Så scannede jeg det ind
  • Og hentede det ind i paint og klippede det til.


  •  Derefter hentede jeg det ind i Silhouette Studio
  • Tilpassede størrelsen til ca 12"x12".


  •  Jeg lavede en firkant på 4"x6"
  • Og kopierede den så jeg havde min PL side.
  • Lagde den til sidst ind over billedet


  • Så indstillede jeg den så det brugte min printer indstilling - altså A4 og printede ud.
  • Derefter rykkede jeg billedet så jeg kunne få den 2. halvdel med og printede igen
  • Her er de 2 sider
  • Og her overpå hinanden så de ca er 12"x12" 


  • Så roterede jeg billedet og gentog
  • Så har printet 4 sider i alt. 
  • Vores A4 papir er jo kun 29,7 cm x 21 cm.  


  •  Til sidst skar jeg ud i de 6 stk 4"x6" jeg skulle bruge
  • Som jeg satte i lommen



Nu skal det bare pyntes lidt :)

11 kommentarer:

  1. Super god løsning :-) og nej jeg kommer desværre ikke til scrap i ejsing

    SvarSlet
  2. Hold da op, du er godt nok kreativ, og det blev bare rigtig flot.

    SvarSlet
  3. Det var smart, det skal prøves. :)
    God weekend.

    SvarSlet
  4. Det var godt tænkt - godt resultat.

    SvarSlet
  5. Skidesmart! - Og det billede er da bare supergodt!
    God søndag.

    SvarSlet
  6. Super godt lavet!
    Kunne altså godt tænke mig at få anskaffet mig sådan en Silhouette. Den virker snild.
    God søndag. Kh. Anette

    SvarSlet
  7. Super fedt billede du har fået lavet til din PL forside... ELSKER store billeder, på alle mulige måder.

    SvarSlet
  8. Hold da op det ser godt ud... Måske man skulle eksperimentere med det en dag :)

    SvarSlet

Mange tak for besøget - glæder mig til at læse din kommentar - som jeg sætter utrolig meget pris på.