lørdag den 21. december 2013

21. december - julekort igen igen igen

Flere kort igen fra Munkebo.
Igen er de fra Pinterest - jeg gemmer ALT via pinterest - så er det forholdsvis nemt at finde igen.
'
Ikke et kort jeg er tilfreds med - mest fordi jeg ikke havde en ordentlig sværte i den farve jeg ville have - så har brugt en Tim Holtz Distress og den er altså ikke god at stemple med.

 Dette kort kan jeg ikke finde igen - men det er taget fra denne side et sted
Linket til pinterest er her


Elsker Karina Beck kort :)

I dag skal jeg og Silke til Ærø for at besøge min mormor og min farmor (Silkes Oldemødre) - det bliver en hård tur - især og skulle se min mormor desværre. Hun ønsker ikke at leve med (hun blev 95 d. 14. november) så hun siger nej til alt hvad man spørger hende om. Det jeg er mest bange for er at bryde sammen - for hun er jo ikke den mormor mere som jeg husker som min mormor.
Husker dengang min farfar blev indlagt i feb 2009 og døde 2 uger senere - der havde jeg ikke set ham i ½ år og han havde også forandret sig fuldstændig og var jo ikke den farfar som jeg huskede - jeg brød fuldstændig sammen - der havde jeg heldigvis min mor og støtte mig op af - det har jeg ikke denne gang - men bliver jo nødt til at hænge samme da jeg har Silke med. Silke har ikke set hende siden hun var ganske lille.
Så selvom det lyder hårdt at skrive/sige så glæder jeg mig ikke til at se min mormor.
Glæder mig heldigvis til at se min farmor.

12 kommentarer:

  1. Fine kort du har lagt på idag. Jeg håber du klare dagen og ikke mindst lyder ag se din morfar. 95 år det er godt nok en høj alder, der er ikke noget at sige til at hun er træt, men det er bare så svært at se på, når det er en man holder af. Håber alligevel du bagefter bliver glad for at have set dem begge to. God dag til dig.

    SvarSlet
  2. Fin stribe kort du viser igen i dag.
    Jeg håber, I får en god dag - trods alt. Du er forberedt på, at det kan blive et svært gensyn - og så er du mentalt bedre rustet. Jeg håber, du kan bevare masken - for Silkes og din mormors skyld.

    SvarSlet
  3. super flotte kort og trods bekymringerne så håber jeg du får en god tur til Ærø

    SvarSlet
  4. Rigtig fine kort igen i dag alle sammen,
    Håber I alligevel får en god tur og en dejlig dag med både din far- og mormor trods alt. jeg er sikker på, at hun blir glad for at se jer uanset hvad, men hvis hun har et dårligt helbred og ikke mange tilbage til at komme omkring kan man måske godt forstå, hvis hun er blevet lidt træt af det, men jeg forstår sørme også godt hvad du mener med at det ikke er din mormor mere, så det er svært, men jeg håber for jer alle sammen, at I alligevel får en rigtig dejlig dag.

    SvarSlet
  5. Det er flotte julekort, du har lavet.
    Håber, at I får en god tur, trods alt.

    SvarSlet
  6. Fine kort du har lavet, skønne og enkelte.
    Håber turen blev god...trods alt

    SvarSlet
  7. Fine kort du har lavet : ) forstår dig godt har selv prøvet det faktisk 2 gange. Begge mine bedsteforældre blev meget gamle. Håber det går godt og at Silke for en positiv oplevelse, husk at fortælle mange historier om dengang olde var knap så gammel, og hvor sjovt i havde det.
    Håber på det bedste : )

    SvarSlet
  8. Ønsker dig og din familien en rigtig dejlig jul samt et godt nytår
    med tak for alle dine søde kommentarer på min blog.

    kærligst
    Dorte - Fasters korthus

    SvarSlet
  9. Det er nogle meget flotte kort du har lavet og jeg håber at du og Silke har haft en god tur i dag, trods alt...

    SvarSlet
  10. Flotte kort, du igen har kreeret
    Jeg kender alt for godt til det med, at man egentlig ikke ønsker at besøge en bedsteforældre, fordi sygdom eller andet har gjort, at det ikke er den, man husker længere. Min Farfar havde alzheimers i 9 år, før han fik fred og det gik kun én vej i de 9 år. Lå bare i sin seng og kunne kun sige "ja". Det var så hårdt .... og min Mormor blev senil og kunne heller ikke genkende os længere. Håber, I fik en dejlig tur trods alt og at besøget hos din Farmor hjalp på humøret. Sejlturen hjem har jeg jo læst lidt om :)

    SvarSlet
  11. Jeg håber i har en god tur til Ærø... Og når folk ikke er sig selv, så gør det ikke noget at have det på den måde...

    SvarSlet
  12. Ja, det er ikke rart, når folk forandrer sig sådan. Det er bare hårdt. Håber i havde en god tur alligevel.

    SvarSlet

Mange tak for besøget - glæder mig til at læse din kommentar - som jeg sætter utrolig meget pris på.