tirsdag den 13. december 2011

Hjemmelavede skumfiduser

Se lige en opskrift jeg har fundet - så kan man lave skumfiduserne selv til det der snemandssuppe som jeg læste om i går var populært i år.
Og ser ikke så svært ud.
God fornøjelse.


Juleskumfiduser

 

Juleskumfiduser


ca. 100 stk.

Ingredienser
2 1/4 dl Dansukker Sukker
2 spsk. (40 g) Dansukker Glukosesirup
1/2 dl vand
7 blade husblas
3 (100 g) æggehvider
2 spsk. Dansukker Flormelis
rød eller grøn frugtfarve
2 dl Dansukker Flormelis
2 dl kartoffelmel


Hæld sukker, glukosesirup og vand i en tykbundet gryde, og lad massen koge, til den har nået en temperatur på 100°. Læg husblassen i blød i rigeligt vand i 5 minutter. Hæld vandet fra, og smelt husblassen. Pisk æggehvider, flormelis og farve i en skål med en elpisker, til massen er stiv. Når massen i gryden har nået en temperatur på 127°, hældes den under fortsat piskning ned i æggehvidemassen. Tilsæt den smeltede husblas og fortsæt med at piske, til massen er fast og skinnende og er begyndt at køle af. Bland flormelis og kartoffelmel, og hæld det ud i en bradepande. Kom dejen i en sprøjtepose, og sprøjt stænger ud i bradepanden. Lad dem køle af ved stuetemperatur. Klip stængerne ud i stykker i den ønskede størrelse. Rul stykkerne i flormelisblandingen. Opbevares i et glas med låg ved stuetemperatur.


2 kommentarer:

  1. Det skal da vist prøves engang :-D

    SvarSlet
  2. Det ser sørme lækkert ud!

    Svar: Jeg starter med at sætte den ene side af stemplet på lyset og mens jeg ruller lyset, lægger jeg stemplet ned...

    SvarSlet

Mange tak for besøget - glæder mig til at læse din kommentar - som jeg sætter utrolig meget pris på.